Browse By

EKSKLUZIVNO: Paul van Dyk intervju za Brija Dot Com portal!

Povodom dolaska jednog jedinog Paul van Dyk-a u Hrvatsku, Brija Dot Com odradila je ekskluzivni intervju sa trećim DJ-em svijeta, koji je otkrio mnoge zanimljivosti o svojim trenutnim planovima, aktivnostima, ali i prošlosti. U nastavku možete pročitati intervju sa njemačkom legendom i velikim glazbenikom, vlasnikom labela i prije svega osobom – Paul van Dyk-om. Naš novinar imao je priliku odraditi 20-minutni intervju sa Paulom preko telefona i na taj način približiti ga upravo Vama, našim čitateljima.

BDC:  Lijep pozdrav Paul, u ime Brija Dot Com portala, hvala ti što si odlučio izdvojiti nekoliko minuta svog vremena. Mnogi tvoji obožavatelji u Hrvatskoj će biti oduševljeni kada vide objavu ovog razgovora. Jako je teško stupiti u kontakt sa velikim imenima, pogotovo Paul van Dyk-om osobno, stoga sam počašćen zbog ove prilike. Budući da smo vremenski ograničeni, predlažem da započnemo.

PVD: Pozdrav i tebi Marko, OK, možemo početi.

paul-van-dyk

BDC: Nedavno si bio na intenzivnoj bus-turneji u SAD-u, gdje si u više od 14 dana zaredom imao nastupe. Imaš li konačno nešto vremena za opustiti se, kada si napokon stigao kući nakon više od dva naporna tjedna?

PVD: Zapravo i nemam. Nakon kratkog boravka kod kuće, imam nastup na Ibizi, te još jedan u Berlinu. Uz to sam cijelo vrijeme u studiju.

BDC: Dakle, ovo je tvoj drugi posjet Hrvatskoj. Prvi put si nas posjetio prije nepunih 5 godina, na MTV Valkana Beach festivalu, koji se održao pored Rijeke u ljeto 2004. godine. Koje dojmove si tada stekao o hrvatskoj klupskoj sceni i jesi li uzbuđen zbog ponovnog dolaska u Hrvatsku?

PVD: U Rijeci je bilo odlično, puno energije i dobre atmosfere. Siguran sam da će opet biti energično i zaista sam uzbuđen zbog dolaska.

BDC: Postoji li šansa da ostaneš dan-dva na našoj obali, da budeš nakratko turist i razgledavaš, ili ti je raspored stisnut i nema mjesta za to?

PVD: Nažalost, neću imati prilike za dodatni boravak u Hrvatskoj, ponajviše zbog leta koji moram uhvatiti jer nastupam na Ibizi idući dan.

BDC: Kada si prvi put bio u Hrvatskoj, ja sam također bio prisutan i moram reći da sam primjetio da si izgledao malo nervozno prije samog nastupa. Ništa osobito, naravno, ali moglo se primjetiti da si uzbuđen i da te čeka novi izazov. Moje je pitanje je – postoji li mogućnost da nakon toliko godina iskustva i nastupa diljem svijeta imaš tremu prije nastupa i onaj poznati osjećaj uzbuđenja u želucu?

PVD: Uvijek sam uzbuđen i uvijek se veselim svojim nastupima, nisam nervozan prije njih, jer znam da sam odlično pripremljen za nastup i imam jako dobru sliku onoga što mislim raditi. Sve ostalo je na interakciji s publikom i do samoga nastupa ne mogu ništa učiniti. Svakako sam uzbuđen i zaista uživam u tome.

BDC: Kako si oduvijek probijao granice u glazbi, te to još uvijek činiš, moram spomenuti Music Discovery Project – jedinstveni projekt sa frankfurtskim HR simfonijskim orkestrom. Koji su tvoji dojmovi nakon sudjelovanja u takvom velikom projektu, kakav je osjećaj raditi sa toliko ljudi, kada znaš da svi morate biti savršeno koordinirani i uvježbani prije samog koncerta?

PVD: Zaista je bio veliki projekt i uloženo je mnogo rada i truda koji je rezultirao fenomenalnim uspjehom. Suradnja sa svim tim ljudima, kao i sa mojim bandom je bila odlična i osjećaj je poseban. Rad sa 100-njak ljudi pruža jedan osjećaj moći i mogu reći da je to za mene bilo je posebno iskustvo.

paul-van-dyk12

BDC: Postoji li šansa da češće radiš u takvim projektima?

PVD: Naravno, to je samo pitanje vremena. Pokazao sam da sam sposoban za takvo što, stoga je jedina prepreka uskladiti svoje slobodno vrijeme sa ostatkom ljudi.

BDC: Jedan od razloga zašto ljudi vole Paul van Dyk-a je činjenica da si oduvijek bio kreativan. Sjećam se da si bio jedan od prvih poznatijih DJ-a koji su počeli raditi na Final Scratch programu, a kasnije na Serato Scratch Live-u. Nakon toga si otkrio Ableton Live, a to je bilo kada je vrlo malo ljudi uopće znalo što je Ableton. Kroz tvoja djela kroz godine dokazao si da uvijek možeš smisliti nešto novo i svježe, te naposlijetku biti uvijek jedan korak ispred ostalih. Koji su dakle tvoji planovi da održiš tu tradiciju?

PVD: Stvar je u tome da ja to nisam nikada pokušavao. Za mene je elektronska glazba probijanje granica putem moderne tehnologije, i ja upravo to i činim. Ako se pojavila nova naprava, software ili bilo što, ja ga iskušam i na taj način poboljšavam svoje cjelokupno iskustvo u elektronskoj glazbi. Danas kada nastupam imam dva kompjutera sa sobom – jedan pokreće program ‘Mainstage’ i preko njega upravljam raznim instrumentima i slično, dok drugi pokreće Ableton i kompletnu audio bazu podataka. Stoga moji nastupi su zapravo kombinacija live acta i DJ seta jer imam veliku strast prema live svirci kao i prema klasičnom DJ nastupu. Spomenuta kombinacija mi omogućuje da radim oboje i na taj način mogu više uživati u tom iskustvu.

BDC: Uz tvoje napredne nastupe diljem svijeta, svoje ideje i osjećaje koristiš u studiu. Koja ti je glavna inspiracija prilikom pisanja i produciranja novih stvari, nakon toliko mnogo izdanja?

PVD: Život općenito je jedno iskustvo. Na primjer, jučer sam sa prijateljem napisao jednu pjesmu, jednostavno se dogodilo. Znaš onaj osjećaj kada si u velikom i munjevitom gradu, sve se odvija brzo, velike gužve te ubijaju i ti staviš iPod da se malo makneš od toga. Na kraju, glazba koju slušaš te jednostavno spasi od cijelog tog ludila. Takve stvari i situacije u svakodnevnom životu me inspiriraju da pravim novu glazbu.

BDC: Diljem svijeta ima mnogo velikih i obećavajućih talenata u elektronskoj glazbu. Imaš li možda nekog osobnog favorita od tih nadolazećih imena?

PVD: Ima ih poprilično. Filo & Peri trenutno produciraju veliki album, Giueseppe Ottavianni je oduvijek bio odličan i uskoro također dolazi njegov album. Izdvojio bi još Steve Muldera koji zaista zna dobar tech zvuk prezentirati.

BDC: Kroz tvoju dugogodišnju karijeru radio si i nastupao sa mnogim velikim imenima i mnogi od njih su tvoji prijatelji. Na primjer – cjelonoćni nastup u berlinskoj Areni sa Westbamom, ili fenomenalni The Love From Above partyi, koje svakog ljeta organiziraš. S kim uvijek uživaš zasvirati i dobro se zabaviti na pozornici?

PVD: Istina, mnogi od njih su moji veliki prijatelji. Znam da ću se uvijek odlično zabaviti sa Sashom ili Carl Coxom. Također jako volim nastupati sa Ferry Corstenom. Teško je izdvojiti njih nekoliko kada ih zaista ima jako mnogo.

BDC: Znam da izvođači ne vole kada ih se pita koji od njihovih albuma im je najdraži, stoga te neću to pitati. Ali pitati ću te što misliš (ili znaš), koji je od tvojih albuma imao najviše utjecaja na publiku i zašto?

PVD: Ja svoju glazbu radim sam, dakle nemam svoj produkcijski tim koji radi za mene dok ja sjedim i uživam. Moja izdanja su za mene vrlo osobna i kako ja rastem, tako i ona rastu. Nikako ne mogu reći koji je od mojih albuma imao više ili manje utjecaja jer svaki odražava fazu života u kojoj sam bio u vrijeme stvaranja tog albuma.

BDC: Čitao sam neke tvoje starije intervjue i naišao sam na zanimljive stvari o tvojoj prošlosti. Kada si tek počeo raditi kao DJ, radio si kao stolar kako bi zaradio za život. Koje su bile tvoje ambicije, ciljevi i snovi u to određeno vrijeme? Jesi li planirao postati veliki DJ, zvijezda, ili se to samo dogodilo?

PVD: Nisam to zapravo planirao. Kada se krajem osamdesetih Europa mijenjala i kada je pao Zid, odjednom se pojavila sloboda i demokracija i nisam znao što ću raditi. Prvo slobodno radno mjesto je bilo stolarsko i ja sam se prijavio jer jednostavno nisam htio okolo ljenčariti i ne raditi ništa. Razlog mog ulaska u posao bavljenja DJ-ingom je zapravo dosadni repertoar tadašnjih klubova, koji su me potakli da kupujem ploče koju se meni sviđaju. Kasnije sam počeo snimati mikseve na kasete i jedna od tih kaseta je završila kod promotora i tako sam zapravo i dobio svoju prvu gažu. Nije bilo ništa planirano. U to vrijeme elektronska glazba bila je mala subkultura, nije bila globalna kao danas. Tada je DJ bio šmokljan koji je bio skriven u kutu dok su se drugi zabavljali, tako da svakako nisam imao stav ‘biti ću bogat i poznat’. Morao si biti vrlo ambiciozan i strastven zbog onoga što radiš.

BDC: Kada već pričamo o tvojim ranijim godinama karijere, koji je bio ključni trenutak kada si odlučio i zapravo shvatio da se želiš baviti DJ poslom, te kasnije i producentskim radom?

PVD: Bilo je to kada sam prvi put stao i zasvirao pred ljudima – ožujak 1991. godine u Tresoru. Jednostavno sam samo ostao zaprepašten i znao sam da je to to. Osjetio sam to uzbuđenje i vjerovao sam da to mogu jako dobro raditi. Ubrzo sam dobio priliku raditi u studiu i stvarati svoju glazbu, učio sam svirati instrumente i glazbeni inžinjering i vjerujem da su to pravi korjeni onoga što radim danas.

paulvandyk1

BDC: Živimo u vremenima kada svatko može raditi glazbu na svom računalu, koristeći razne virtualne instrumente, programe i besplatne samplove sa interneta. Dakle, tehnologija je definitivno pomogla mnogim glazbenicima da se lakše izraze. Ali sva ta moderna tehnologija nije postojala početkom devedesetih, kada si ti započeo. Možeš li mi opisati, kako je izgledao tvoj studio prije 15 godina, kada si izdao svoj prvi album – 45 RPM?

PVD: Imao sam mali mixer sa 8 kanala, Atari ST2412 računalo i program Notator koji je imao samo 2 ili 3 MIDI porta. Tu je i bio Roland 909 i 808, Roland Juno 106 i 60 i Roland JD 800. Uglavnom su to strojevi koji su bili neophodni za stvaranje elektronske glazbe u to vrijeme. Moj prvi synth je bio Roland JX1, koji je izgledao vrlo smiješno i sadržavao je mnogo čudnih zvukova. Na njemu sam skladao svoj prvi album, uključujući i For An Angel.

BDC: 2001. godine izdao si The Politics Of Dancing, dvostruku miksanu kompilaciju koja je sadržavala tebi najdraža izdanja iz tog vremena. Drugo izdanje je usljedilo 2005. godine. Možemo li uskoro očekivati i treću verziju?

PVD: Uskoro ne, jer trenutno radim na novom albumu i to mi je prioritet sada.

BDC: Kada slušam The Politics Of Dancing 1, uvijek volim pojačati kada tvoja stvar imena ‘Autumn’ započne. Također sam ju imao prilike čuti na nekim od snimki tvojih nastupa iz 2000. i 2001. godine. Kako to da predivna stvar poput nje nikada nije izdana?

PVD: Izdana je, ali samo kroz miksanu kompilaciju. Kao singl izdanje zaista ne znam zašto nije izašla, jednostavno se nije dogodilo.

Posljednjih 5 pitanja su odabrana pitanja sa Brija Dot Com foruma, koja su postavili naši stalni korisnici i čitatelji.

BDC: Kako bi opisao elektronsku scenu danas, i što misliš, jesu li dobra vremena prošla, ili tek dolaze?

PVD: Elektronska scena je u boljem izdanju nego ikad, toliko ljudi uživa u njoj i zaista je inspirirajuća, zanimljiva i postoji mnogo smjerova elektronske glazbe. Po pitanju boljih ili lošijih vremena – uvijek su bila dobra vremena, dobra vremena su sada i dobra vremena će biti. Elektronska plesna glazba je najbolja glazba na svijetu i ona je jedina istinska globalna kultura i zaista ne može biti bolje.

BDC: Koja je glavna razlika između ‘cheesy’ vokal trance izdanja i tvojih vokalnih izdanja?

PVD: To je pitanje ukusa. Ja kada radim, želim da to zaista bude napeto i da svaki element u pjesmi bude poseban i bitan. Kada treba biti žestoko, onda neka stvarno bude tako. Ne volim takva ‘cheesy’ izdanja i mislim da se vidi razlika između njih i mojih pjesama. Ponavljam, to je stvar ukusa i ja tu nisam da sudim onima koji to vole.

BDC: Što misliš, koja je razlika između elektronske scene u Europi i ostalih djelova svijeta?

PVD: Ne znam zašto bi uopće bilo razlike, današnja scena je globalna zajednica i ljudi komuniciraju putem facebook-a, myspace-a i raznih stranica, tako da scena u Hrvatskoj nije ništa drukčija od one u Berlinu, New Yorku, Londonu itd. Tu su ljudi koji uživaju u glazbi i to je jedino bitno.

BDC: Svoja izdanja uvijek produciraš pod imenom Paul van Dyk. Kako to da ne izdaješ pod raznim imenima, kako to znaju inače prakticirati mnogi drugi izvođači?

PVD: Možda izvođači ne žele imati svoje pravo ime pored imena pjesme ili albuma, ali moje ime je Paul van Dyk i kada ja radim, radim pod svojim imenom i zna se da samo ja stojim iza toga.

BDC: Zadnje pitanje je vezano za tvoje legendarne Vandit Nights partye. Postoji li mogućnost da se održi i koji Vandit Night party izvan Njemačke? Jedina iznimka je Zurich 2004., gdje si nastupao sa Nu NRG dvojcem.

PVD: Početkom 2010. godine Vandit slavi desetu godišnjicu, stoga sam poprilično siguran da ćemo odraditi nešto posebno. Možda nekakva svjetska turneja, ali za sada još ništa sigurno ne znam, jer je još sve u fazi planiranja.

BDC: OK, to bi bilo to. Zaista sam uživao ovih dvadesetak minuta razgovarati s tobom. Želim ti sve najbolje u karijeri i u produkciji novog albuma. Lijep pozdrav!

PVD: Hvala tebi, nadam se da se vidimo u srijedu u Novalji! Pozdrav!

Razgovarao: Marko Felinger, Brija Dot Com
Photo: 24hberlin.tv, Paul Van Dyk arhiva, euphonix.com

3 thoughts on “EKSKLUZIVNO: Paul van Dyk intervju za Brija Dot Com portal!”

  1. ADDICt says:

    Svaka čast na intervju Marko!

    Dobra zabava svima koji sutra slušaju PvD-a u Novalji! :)

  2. admin says:

    vrhunski odrađeno ;)

  3. zoran says:

    Kraljevi bravo!!!

Comments are closed.