Browse By

Brija Dot Com predstavlja: John Askew Intervju!

Brija Dot Com ponosno predstavlja intervju sa jednim od od najboljih svjetskih trance DJ-a. John Askew je bez sumnje jedan od najboljih tech-trance DJ-a današnjice. Vlasnik je labelova Discover i Discover Dark gdje izdaju imena kao što su John O’Callaghan, Inertia, Alex Morph, Greg Downey, Sean Tyas, Neal Scarborough, Bryan Kearney, Thomas Datt, itd. U 2005. godini, svjetski broj jedan – Paul van Dyk pozvao je Johna da nastupi kao jedini gost na njegovom legendarnom Birthday Vandit partyu. U 2006. godini Armin van Buuren je zatražio od John Askewa da nastupi kao glavni gost na velikom “A State of Trance 250” partyu u Nizozemskoj. Iste godine dobio je poziv i od Tiesta da mu se pridruži na jednom od malobrojnih nastupa u Engleskoj u Slinky, Bournemouth. Sve je ovo pokazatelj Johnove kvalitete i što najbolji svjetski DJ-i misle o njegovoj glazbi.
John, najprije hvala što si pristao na intervju za brija.com. Baš negdje u ovo vrijeme ti završava godišnji odmor. Kako provodiš vrijeme kada ne moraš putovati po svijetu i kada možeš slobodno spavati par noći uzastopno u vlastitom krevetu?
Sada sam recimo na prisilnom odmoru. Prije kojih mjesec dana na sam na jednom nastupu oštetio bubnjić u uhu. Nije ništa strašno, sluh je tu, ali mi je doktor preporučio da ne nastupam četiri tjedna. Uglavnom, dovršavam svoj novi album, a i nađe se vremena biti s obitelji i prijateljima.
Glavni razlog zašto smo odlučiti raditi intervju s tobom je tvoj novi album koji samo što nije izašao. Poznat si kao umjetnik čiji naslovi pjesama uvijek imaju neku pozadinsku priču, kao npr Mood Swing, Wednesday Night In Amsterdam itd. Što se krije iza imena Z List Uber Star?
To je naziv koji je moj prijatelj htio upotrijebiti za klupski program koji je organizirao. No na kraju je odustao od tog naziva, meni se svidio pa sam ga odlučio posuditi i tako nazvati svoj novi album.
Dok si radio na albumu, koja ti je bila glavna nit vodilja? Jesi li htio albumom poslati neku poruku ili je to jedan od onih „lezi i uživaj u dobrom tranceu“ albuma?
Album je skup različitih zvukova, od žestokog trance-a i techna, pa do nešto progresivnijih i ambijentalnijih zvukova. Ima čak jedna pjesma i s vokalima, što je prvi puta u mojoj karijeri da sam napravio pjesmu s vokalima. Moj prošli album je bio non-stop na 140 BPM-ova, pa sam ovaj puta htio učiniti nešto drugačije. No ipak je to još uvijek album u kojem prevladava discover trademark zvuk.
Znači albumom će prevladavati discover zvuk? Ili je ovo jedan veliki zaokret u tvojoj karijeri, barem što se tiće produkcije?
Kako sam spomenuo u prethodnom odgovoru. Bit će tu svega, od žestokog trance-a pa sve do ambijentala.
Koliko si dugo radio na albumu i jesi li zadovoljan konačnim rezultatom?
Na albumu sam radio oko godinu dana, i zadovoljan sam rezultatom. Ima par pjesama koje su nešto komercijalnijeg zvuka, no oko 90% pjesama je nešto mračnijeg underground zvuka – to baš onog što ja volim.
Koliko ti je teško održati taj „underground“ pristup, kako setovima tako i produkcijama?
Nije teško uopće. Underground scena je mjesto gdje ja pripadam. No kako sam rekao, napravio sam vokalnu pjesmu za album koju smatram dosta komercijalnom. Bilo mi je dosta teško odlučiti se za takvo što, no bio je pravi užitak raditi sa Senadee, obožavam njegov stil pjevanja.
Pričajmo sada malo od tvojoj dj karijeri. Launch party će biti u poznatom klubu Ministry Of Sound. Za tu priliku ti ćeš imati set u trajanju od osam sati. Vjerojatno si se već naviknuo na ovakve maratonske setove, pa nam reci, postoji li neki posebni oblik priprema, kao izbjegavanje konzumacije veće količine hrane i pića dan prije nastupa, vježbanje u teretani, psihičke pripreme?
Hahahaha! Nema posebnih priprema. Noć prije nastupam u Švedskoj pa se samo nadam da ću doći kući u London nešto ranije kako bih uhvatio dodatnih par sati sna. Jedina priprema koju treba obaviti jest pronaći svu glazbu za tako dugi set.
Imao sam priliku razgovarati s par ljudi koji su bili u Beirutu kada si isto imao dosta dug set. Oni su bili oduševljeni tvojim izborom pjesama. Bilo je svega, od trancea, techna pa do pomalo zaboravljenjih psy pjesama. Što ljudi mogu očekivati od tvog osmosatnog seta?
Obožavam puštati duže setove. Omogućuju mi da pokrijem velik dio žanrova – ambijental, psy, goa, techno, trance, drum n` bass itd. Volim svirati u Beirutu, stvarno sam tamo povezan s ljudima. Dosta su liberalni i otvoreni, dopuštaju dj-u da pušta šta god hoće-glavno da je kvalitetno i puno energije.
Ti si jedan od rijetkih umjetnika na sceni koji je postao poznat ponajprije zahvaljujući dj setovima. Imaš li kakav savjeti za sve one bedroom dj-eve koji žele napraviti onaj, ključni korak naprijed, pogotovo danas kada je konkurencija velika?
Probajte biti što orginalniji. Puštajte pjesme koje nitko drugi ne pušta. To će privući ljude(druge dj-eve) koji uvijek traže svjež i orginalan zvuk.
Ti si dj, a baš je sada vrijeme glasovanja za top 100 listu. Kako to da ne šalješ hrpe mailova, moliš ljude da glasuju za tebe, ili u krajnjem slučaju, zašto nemaš ljude koji to rade za tebe?
Ne zanima me to. Ne želim na svojoj web stranici ili myspace-u imati te gluposti. Ako ljudi slušaju moju glazbu i dolaze na moje nastupe, ja sam sretan. Ako uđem među top 100 dj-eva naravno da ću biti sretan, ali tražiti od ljudi da glasuju za mene, to je nešto grozno. To nema veze s glazbom, cijelu stvar čini jednim velikim natjecanjem što je za mene najobičnija glupost. Kao što sam već spomenuo – ako uđem u TOP 100 bit ću sretan, ali neću tražiti od ljudi da glasuju za mene.
U svojim setovima često puštaš techno pjesme. Izgleda da je techno zvuk, pogotovo onaj stari doista mrtav. Većina techno dj-eva je prešla na minimal ili neki drugi pravac. Što ti misliš, gdje je krenulo krivo?
Mislim da nigdje nije krenulo krivo, jednostavno one žestoke techno stvari koje su radili producenti kao Adam Beyer i Marco Bailey nisu više popularne, stoga su morali promjeniti zvuk kako bi se prilagodili zahtjevima publike. Techno je oduvijek bio takav pravac koji je pomicao granice. Mislim da ti producenti i danas to rade. Osobno više volim taj stariji zvuk, no i danas ima producenata koji njeguju nešto žešći stil kao Alex Karakakis, Reaky itd., što me dakako čini sretnim.
Zašto si nakon svih ovih godina ostao vjeran trance-u? Mislim, mogao si prijeći na house i puštati nastupati u svim onim fancy klubovima?
Zato što je to moja ljubav. Ista stvar je zašto Metallica još i danas svira metal? Zašto jednostavno ne sviraju country glazbu? Na kraju krajeva, zašto bih ja puštao išta drugo osim glazbe koju volim?
Što u današnjem „predivnom“ komercijalnom svijetu prodaje pjesmu? Kvaliteta, marketing ili podrška određenih dj-eva?
Iskreno, ne znam odogovor na ovo pitanje. Sigurno je da marketing igra određenu ulogu, znam puno loših izdanja koja su se prodala u tisućama primjeraka samo zato što su imali podršku određenim radio emisija.
Na par mjesta sam vidio nešto kao „John Askew – jedan od najpodcjenjenijih umjetnika na sceni“. Što ti misliš o tome? Jesi li zadovoljan onime što si postigao u dosadašnjoj karijeri, i na kraju dana, jesi li zadovoljan svojom karijerom?
Ovo je dobro pitanje. Sretan sam tu gdje jesam. U svojoj karijeri svirao sam u najvećim i najpoznatijim klubovima na svijetu, zbog čega sam jako sretan, ali nisam još sve što sam planirao. U 2009. godini želim se koncetrirati na svoj bend. San mi je ići na turneju sa bendom. Sviramo kombinaciju žanrova – acid breaks i techno pomješan s metalom i mnogim drugim glazbenim pravcima. U bend je uključeno 4 do 5 glazbenika pa je dosta teško uskladiti termine, no i to će biti riješeno iduće godine.
Izgleda da današnji producenti nastoje raditi što kompromisnije pjesme. Na primjer, mnogo trance dj-eva producira trance koji zvući kao minimal, electro ili house. Zašto se producenti danas boje producirati trance?
Stvarno ne znam, mislim da bi to sam trebao pitati.
Svi već dobro znamo onu staru priču „trance je mrtav“. OK, recimo da nije mrtav, jednostavno nije u onoj poziciji u kojoj je bio prije par godina. Čija je zasluga što danas na sceni ima toga loših pjesama? Producenata koji ih prave, labeova koji ih izdaju ili dj-eva koji ih puštaju? Ili su možda slušatelji ti koji su krivi?
Već mi je dosta tih priča. Trance nije mrtav! Nikada nije bio niti će biti. To pričaju ljudi koji ne vole trance, što oni znaju?
Prije par godina imao si popularnu emisiju na vonyc-u. To je bila vjerojatno jedina trance emisija koja je koristila rock`n roll pjesmu kao pozadinu. Postoje li planovi za neki novi projekt?
Da. U rujnu započinjem sa novom emisijom koja će se emitirati na di.fm-u i vjerojatno vonyc-u. Nisam siguran, ali mislim da će emisija ići svakog četvrtog četvrtka u mjesecu.
Britanska scene je u posljednje vrijeme dosta aktivna. Što je tajna uspjeha i zašto je scena još uvijek tako aktivna?
Englezi vole partijati, zašto je tako aktivna ne znam, vjerojatno ima puno razloga. Nedavno sam čitao članak u novinama gdje piše da je Engleska država s najviše exctasy konzumenata. Moguće da je i to ima utjecaja, no UK scena daje i puno dobre glazbe što ju čini zanimljivom.
Kako bi opisao današnju scenu?
Oscilirajuća.
Suprestar dj-evi. Iako taj naziv zvući dosta moćno jedan je od glavnim razloga zašto su mnogi napustili trance glazbu. Što misliš o činjenici da da su današnji dj-evi atrakcija, gdje se sve vrti oko njih samih a glazba je pala u drugi plan?
Nemam problema s tim, kako ih ti zoveš „superstar dj-evima“. Svaka industrija ima svoje zvijezde – sport, glazba, film itd. Zašto bi elektronska glazba bila drugačija? Za mene su „superstar dj-evi“ važni za scenu jer uvijek predstavljaju glazbu novim slušateljima. I ne slažem se da je glazba u drugom planu. Bez glazbe oni uopće ne bi bili zvijezde.
Mnogi producenti, pogotovo oni amaterski svakog dana razmišljaju kako bi bilo biti u jednom pravom, velikom profesionalnom studiju. Većina njih misli kako je rad u studiju nešto predivno i inspirativno. Reci nam pravu istinu, koliki rad treba biti uložen u produkciju?
Jako je teško, i objasnit ću zašto. Danas je nevjerojatno jednostavno i jeftino doći do opreme za produkciju, što dovodi do situacije da imamo na tisuće producenata u svijetu. Stoga je jako teško biti originalan i jedinstven. Teško je stvoriti zvuk kojeg nitko ne koristi. Moj album ima 14 pjesama. U početku je bilo oko 20 pjesama no njih šest sam izbrisao jer sam smatrao da su katastrofa. Izgubio sam par mjeseci bezveze.
Jedno brzopotezno pitanje. Probudiš se loše volje, neinspirativan a moraš raditi u studiju. Što ćeš učiniti, ipak ćeš otići u studio ili ćeš ga zaključati i otići u pub?
Otići ću u pub.
Vlasnik si jednog od najcjenjenijih trance labelova na sceni – Discover. Redovito gotovo sva izdanja završe u setovima mnogo dj-eva. Glazba se stalno mjenja, ali Discover izdanja već dugi niz godina imaju specifičan zvuk. Koliko je teško održavati Discover filozofiju živom?
Nije uopće teško. Mi ne mjenjamo svoj zvuk samo zato što ostali producenti i dj-evi mjenjaju svoj zvuk. To je glazba koju mi volimo, zato ju i stvaramo, izdajemo i plešemo na nju.
Još uvijek sviraš gitaru ili su cd playeri i mikseta tvoj weapon of choice?
Koristim i jedno i drugo. Podjednako.
Kao dj, producent i label manager imaš li uopće slobodnog vremena? Kako se opuštaš?
Imam obitelj koja je moj prioritet broj jedan. Ne želim nastupati jednakim ritmom kao recimo 2006/07. Godine. Želim si mjesečno odradit maksimalno pet nastupa no pri tome si želim osigurati da do budu setovi dužeg trajanja. Jako je važno biti dio djetetovog odrastanja stoga mi je važno imati barem dva slobodna tjedna mjesečno kako bih mogao provoditi vrijeme sa svojim djetetom i djevojkom. Obitelj mi je jako važna. Ne želim se dovesti u situaciju da jednog dana kada mi djeca odrastu kažem „zašto nisam više vremena provodio s njima?!“.
To bi bilo sve. Još jednom puno hvala John što si odvojio vrijeme za ovaj intervju. Članovi brija.com ti žele sve najbolje u nadolazećem vremenu, puno dobrih partija i još bolje glazbe.
Hvala. Bio mi je užitak raditi ovaj intervju. Moji pozdravi svim parijanerima brija.com portala.
Brija Dot Com presents: John Askew interview!
razgovarao: Miroslav Kolev, Brija.com