Završilo još jedno izdanje Electronic Beats festivala
Četvrti po redu Electronic Beats festival je iza nas. Na ovogodišnjem izdanju ovog već vrlo dobro etabliranog festivala u Europi nastupili su u zagrebačkoj Laubi: Eyedress, Patrick Wolf, Erlend Øye i Den Sorte skole.
Prvom najavom izvođača, još prije nekoliko mjeseci dalo se na prvo slušanje istih zamijetiti da se naš zagrebački Electronic bitno mijenja, a na pitanje da li na bolje ili loše; odgovor je, nažalost, na loše!
„Telekom“ je Zagreb vidio kao vrlo potencijalnu lokaciju za širenje njihovog festivala Electronic Beats te se tako 2011. prvo izdanje ovog festivala održalo u Tvornici kulture s itekako dobrim izvođačima među kojima su bili i TEED i Digitalism.
- godine s obzirom da se ovaj festival pokazao jako zanimljiv hrvatskoj publici, seli se u jedan od paviljona Hrvatskog velesajma. Dobivamo veći prostor, krcat ljudima, nažalost nešto lošiji zvuk, ali i opet vrhunske izvođače koji predstavljaju elektronsku glazbu u nekoj svojoj varijaciji. Nastupili su između ostalih Hot Chip i Modselektor.
Prošle godine, 2013. EB treću godinu zaredom dovodi vrlo aktualne izvođače elektronske glazbe poput Fritz Kalkbrennera i Efterklanga.
Sve 5, ljudi zadovoljni i sretni što je ovako jedan koncept festivala itekako dobro zaživio kod nas, a obzirom da se EB održava u europskim metropolama poput Beča, Budimpešte, Kölna, Praga i mnogih drugih za Zagreb može biti samo prednost i jedan veliki plus.
Bliži se jesen 2014. i tako svi iščekujemo ovogodišnji line up EB festivala. Najavljeno je njegovo preseljenje u galeriju Laubu na Črnomercu i izbačen je program nakon kojeg smo svi ostali začuđeni jer masa ljudi koja pohodi festival godinama ostaje pomalo i razočarana. Kako obično biva s EB festivalom na njemu nastupaju uvijek aktualni glazbenici svih elektronskih pravaca pa se tako moglo vidjeti i Caribou, Disclosure, Moderat, John Talabot, A-Trak, Mount Kimbie itd.
To ovoga puta nije bio slučaj sa zagrebačkim izdanjem. Dobili smo polupraznu dvoranu za vrijeme nastupa Eyedressa(pravim imenom Idris Vicuña), ispod prosječan nastup, da ne kažem i prilično loš nastup Patricka Wolfa na kojem je publika „zijevala“ osim prvog reda gdje su bili fanovi.
Nadalje, Erlend Øye je publiku malo oživio, razbudio svojim folk, pop, reggae i inim kombinacijama. Za Erlenda mogu reći da je izvanredan umjetnik, ali nikako adekvatan za ovakve prostore, već za intimnije i unplugged sessione.
I na kraju su nastupili Den sorte skole, danski DJ duo koji su bili zanimljivi, ali na momente vrlo dosadni i uspavljujući.
Ovogodišnji EB festival je po svemu sudeći bio promašaj. Mnogi ljudi su kupili kartu i bez prethodnog preslušavanja izvođača s tim razlogom jer je EB oduševio prijašnje tri godine u Zagrebu i svi su očekivali i daljni rast i odlično iskustvo. Ništa od toga za mnoge; više je ljudi u nekim trenucima sjedilo u lounge dijelu Laube, slikalo se u photo boothu, čekalo u redu za besplatne goodies-e ili pušilo ispred ulaza.
Da se razumijemo, nije bilo problema s prostorom koji se pokazao daleko najboljim do sada u povijesti zagrebačkog izdanja. Uređenje je bilo na vrhuncu; razni displayevi, osvjetljenje i vizuali(vanjski i unutarnji) su bili besprijekorni i nadasve zanimljivi. No najveći problem ove godine je bio line-up koji veze nije imao s elektronskom glazbom u bilo kojem smislu i radi kojeg se cijeli koncept i cilj ELECTRONIC Beats festivala, a taj je da ljudi uživaju u elektronskoj glazbi izgubio u prosječnim ili ispod prosječnim nastupima izvođača ne toliko poznatih niti zanimljivih našoj publici, ali po svemu sudeći zanimljivi našim organizatorima koji su sebi omastili brk.
Usprkos svemu, nadam se iduće godine vraćanju Electronic Beats-a na stari koncept s približno jakim imenima koja dolaze u europske metropole.